سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین روشهای درمان فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی معمولاً به دلیل عفونت در نزدیکی مسیر پشت (مقعد) ایجاد می شود که باعث جمع شدن چرک (آبسه) در بافت مجاور می شود. هنگامی که چرک تخلیه می شود، می تواند یک کانال کوچک (فیستول) را پشت سر بگذارد. 

علائم فیستول رکتوم

نشانه مشخص فیستول رکتوم سوراخی در پوست نزدیک مقعد است که ترشح خونی، چرک مانند یا بدبو ایجاد می کند. با این حال، همه فیستول ها منجر به باز شدن نمیشوند. سایر علائم فیستول رکتال عبارتند از:

 

• آبسه مقعدی عود کننده

• حرکات روده دردناک

• درد یا تورم در اطراف مقعد

• تحریک اطراف مقعد به دلیل تخلیه مداوم

• تب و لرز

• خستگی و ضعف عمومی

چرا به فیستول مبتلا می‌شویم ؟

اکثر فیستول های مقعدی بعد از آبسه مقعد ایجاد می شوند. درست در داخل گذرگاه پشتی شما (مقعد)، تعدادی غدد وجود دارند که یک ماده مایع می سازند. این غدد می توانند مسدود شده و با باکتری (آبسه) عفونی شوند. اگر اندازه آبسه افزایش یابد، ممکن است تونلی به پوست اطراف مقعد پشت شما منتهی شود. سپس یک فیستول ایجاد می کند که از داخل مقعد پشت شما به سوراخی در پوست اطراف مقعد راه منتهی می شود. 

سایر عواملی که می‌توانند زمینه ابتلا به فیستول را فراهم کنند به شرح زیر است :

• بیماری کرون (یک بیماری التهابی روده)

• برخی از بیماری های عفونی، به عنوان مثال اکتینومایکوز و سل

• برخی از بیماری‌های مقاربتی، به عنوان مثال سیفلیس و کلامیدیا

• سرطان مقعد یا نوع خاصی از سرطان پوست در اطراف ناحیه مقعد ایجاد می شود

• فیستول مقعدی همچنین می‌تواند به دنبال جراحی یا رادیوتراپی در روده و مجرای پشت شما ایجاد شود.

 

عمل فیستول,بیماری فیستول مقعدی, فیستول مقعدی چیست

فیستول چیست

 

روش‌های تشخیص

معمولا پزشک با معاینه فیزیکی مقعد قادر به تشخیص فیستول است. بعد از مراجعه به پزشک، او به دنبال سوراخ (مجرای فیستول) روی پوست خواهد بود. سپس پزشک سعی می‌کند تا عمق مجرای فیستول و جهت حرکت آن را تعیین کند.

برخی از فیستول ها ممکن است روی سطح پوست قابل مشاهده نباشند. در این مورد، پزشک شما ممکن است نیاز به انجام آزمایشات بیشتری داشته باشد:

• آنوسکوپی روشی است که در آن از ابزار خاصی برای دیدن داخل مقعد و رکتوم استفاده می‌شود.

• پزشک شما همچنین ممکن است سونوگرافی یا MRI از ناحیه مقعد را برای مشاهده بهتر مجرای فیستول تجویز کند.

• گاهی اوقات جراح شما برای تشخیص فیستول باید شما را در اتاق عمل معاینه کند (به نام معاینه تحت بیهوشی).

• اگر فیستول پیدا شود، پزشک شما ممکن است بخواهد آزمایش‌های بیشتری را انجام دهد تا ببیند آیا این بیماری با بیماری کرون، یک بیماری التهابی روده مرتبط است یا خیر. حدود 25 درصد از افراد مبتلا به بیماری کرون دچار فیستول می شوند. از جمله این مطالعات می توان به آزمایش خون، اشعه ایکس و کولونوسکوپی اشاره کرد.

• کولونوسکوپی روشی است که در آن یک ابزار انعطاف پذیر و روشن از طریق مقعد وارد روده بزرگ می شود. تحت آرام‌بخشی آگاهانه، نوعی بی‌حسی سبک، انجام می‌شود.

 

https://www.beytoote.com/news/medical-news/anal-fistula-treatment.html


بواسیر داخلی، علائم هموروئید درجه 4،3،2،1 و راه درمان

بواسیر داخلی، علائم هموروئید درجه 4،3،2،1 و راه درمان

مقعد بخش انتهایی دستگاه گوارش است که عمل دفع به وسیله آن انجام می پذیرد. به دلیل وجود عروق و عصب های زیاد در دیواره و اطراف مقعد، این ناحیه از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین مستعد بروز بیماری های مختلف مقعدی از جمله بواسیر یا هموروئید داخلی و خارجی است.

وقتی رگ های ناحیه مقعد دچار آسیب، تورم، کشیدگی و یا پارگی شوند، شما به هموروئید مبتلا شده اید. بیماری بواسیر یا هموروئید بسیار شایع تر از سایر بیماری های ناحیه مقعد و نشیمنگاه است.

این بیماری به دو شکل هموروئید داخلی و خارجی بروز پیدا می کند که هر یک می توانند با علائم متفاوتی نمایان شوند. در این مقاله قصد داریم علائم، دلایل و روش های درمان هموروئید داخلی را بطور کامل شرح دهیم:

هموروئید داخلی چیست؟

بواسیر یا هموروئید داخلی، به ایجاد آسیب و التهاب در رگ های داخلی مقعد اطلاق می شود. در مقابل بواسیر خارجی در بیرون و نواحی اطراف مقعد ایجاد می شود.

البته بعضی از بیماران ممکن است بطور همزمان به هر دو نوع داخلی و خارجی مبتلا شوند.

شایع ترین علائم هموروئید داخلی

ممکن است علائم هموروئید داخلی در ابتدای بیماری کمتر قابل لمس باشد. اما معمولا بیماران مبتلا به این عارضه، در مرحله اول رگه های خون روشن را روی مدفوع خود مشاهده می‌کنند. مشاهده خون در مدفوع گاهی تنها نشانه بواسیر داخلی نیست. 

هرچقدر این عارضه پیشرفت کند، تورم زائده های هموروئیدی داخل مقعد بیشتر شده و این عروق متورم می توانند از مقعد بیرون بزنند و دچار پرولاپس شوند. احساس خیسی و ترشحات مقعدی هم یکی دیگر از علائم آزاردهنده بیرون زدگی زدگی مخاط روده از مقعد است که منجر به ایجاد این ترشحات می شود.

همچنین احساس درد، دفع ناکامل مدفوع، سوزش و خارش مقعد هم از دیگر علائم هموروئید داخلی است که با توجه به شرایط و گرید بیماری شدت آن در هر فرد تغییر می‌کند.

درجات مختلف هموروئید داخلی

هموروئید داخلی با توجه به زمانی که از شروع بیماری می‌گذرد و همچنین شدت پیشرفت و بیرون زدگی این عارضه، دارای انواع و درجات گوناگونی است که برای هر یک باید از درمان مناسب آن استفاده کرد:

بواسیر درجه 1

هموروئید داخلی درجه 1

در این نوع هموروئید داخلی رگ های داخل مقعد متورم و ملتهب شده، اما به سطح بیرونی راه پیدا نمی کنند.

بواسیر درجه 2

هموروئید داخلی درجه 2

در گرید دو ضایعه های بواسیری هنگام دفع مدفوع و ایجاد فشار از مقعد بیرون می زنند، اما بصورت خود به خود به داخل برمی گردند.

بواسیر درجه 3

هموروئید داخلی درجه 3

در بواسیر داخلی درجه سه، عروقی که هنگام دفع از مقعد خارج می شوند دیگر به صورت خود به خود به داخل برنمی گردند و برای بازگشت آنها نیاز به استفاده از نیروی انگشت است.

بواسیر درجه 4

هموروئید داخلی درجه 4

در این حالت رگ های وریدی بطور کامل پرولاپس شده و از مقعد بیرون می زنند و تنها راه درمان این بیرون زدگی جراحی و لیزر است.

 

https://clinicdarman.com/%d8%a8%d9%88%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%88-%d9%87%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%a6%db%8c%d8%af/%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c/


بهترین جراح و دکتر فیستول چه کسی است؟

بهترین جراح و دکتر فیستول چه کسی است؟

فیستول مقعدی می تواند باعث خونریزی مقعدی، درد شدید در نواحی اطراف مقعد و ترشحات عفونی همراه با بوی ناخوشایند شود. علائم آزاردهنده این عارضه باعث شده تا بیماران به دنبال راه های سریع درمان فیستول باشند. اولین و مهم ترین قدم در درمان، مراجعه به دکتر فیستول با تجربه و متخصص است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیماری فیستول

بیماری فیستول شامل ایجاد یک سوراخ در اطراف ناحیه مقعد است که از آن چرک و عفونت خارج می شود. این تونل معمولا میان بخشی از روده بزرگ و دیواره مقعد ایجاد می شود و دو بافت گوناگون را به یکدیگر متصل می کند. برای اطلاعات بیشتر درمورد این بیماری می توانید به صفحه فیستول چیست مراجعه کنید.

عکس فیستول چیستفیستول

عفونت درمان نشده آبسه مقعدی، یکی از اصلی ترین دلایل فیستول به شمار می‌رود. البته عوامل دیگری مثل بیماری های مقاربتی، عفونت کرون و کولیت و غیره هم می توانند علت ایجاد این بیماری باشند.

علائم

فیستول یک عارضه عفونی است که شایع ترین علائم آن شامل موارد زیر است:

  • درد شدید اطراف مقعد
  • تب
  • ایجاد یک برآمدگی دردناک
  • ترشح عفونت یا خون همراه با بوی بد

زمان مناسب برای مراجعه به دکتر فیستول

ممکن است بیماری شما در مرحله ای باشد که علائم خفیفی را تجربه کنید و به همین دلیل درمان را به تعویق بیاندازید. اما توصیه ما این است که بیماری فیستول را جدی بگیرید و هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید.

زیرا فیستول یک بیماری عفونی است و هر چقدر دیرتر درمان شود، عفونت آن گسترش می یابد و تعداد مسیرهای ایجاد شده در زیر پوست افزایش پیدا می کند. در این حالت درمان بیماری بسیار سخت تر خواهد بود.

حتی اگر به این عارضه مشکوک هستید، برای تشخیص قطعی باید به پزشک مراجعه کنید زیرا فیستول با دارو درمان نمی شود. جراحی و لیزر فیستول تنها راه های درمان این بیماری هستند که طبق نظر پزشک و شرایط بیمار توصیه می شوند.

مطلب مرتبط: درمان فیستول با لیزر و بدون بازگشت

دکتر فیستول چه کسی است؟

یکی از سوالات شایع بیماران است که دکتر فیستول چه کسی است؟ یا برای درمان فیستول به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ منظور از دکتر فیستول پزشکی است که تخصص و تجربه کافی در زمینه درمان بیماری های مقعد و نشیمنگاه را داشته باشد.

برای درمان این عارضه می توانید به پزشک متخصص گوارش، متخصص جراح عمومی یا پزشک داخلی مراجعه کنید. این پزشکان قادر به تشخیص بیماری شما هستند، اما چون تنها راه درمان این بیماری جراحی و لیزر است، در نهایت شما را به جراح فیستول ارجاع می دهند.

گاهی تشخیص این بیماری فقط با بررسی سوابق بیمار و معاینه بالینی امکان پذیر نیست. در چنین مواردی انجام سونوگرافی های اندوآنال دوبعدی و سه بعدی یا سی تی اسکن تجویز می شود.

در زمان انتخاب دکتر فیستول مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، تجربه و تخصص پزشک مورد نظر است. به دلیل اینکه مقعد ناحیه حساسی است و انتخاب بهترین جراح فیستول برای جلوگیری از عوارض بعد از درمان امری ضروری است. 

مشخصات بهترین جراح فیستول و مهم ترین مواردی که در انتخاب پزشک باید به آن توجه کنید:

  • پزشکی که انتخاب می کنید باید متخصص جراح عمومی یا گوارش باشد.
  • داشتن تجربه کافی و سابقه درمان های موفق یکی از موارد پر اهمیت است.
  • پزشک جراح باید بیمار را از نحوه درمان، دوره نقاهت و عوارض احتمالی روش درمانی مورد استفاده آگاه کند.

در گذشته جراحی های سنتی تنها راه درمان این بیماری بود که عوارض بسیاری مثل آسیب به عضلات اسفنکتر و بی اختیاری در دفع گاز و مدفوع را به دنبال داشت. اما در حال حاضر روش نوین لیزر جایگزین جراحی شده که بصورت سرپایی و در کلینیک انجام می شود و هیچگونه عوارضی را به همراه ندارد.

معرفی دکتر علیرضا زارعی متخصص فیستول در تهران

دکتر علیرضا زارعی با بیش از ده سال سابقه درخشان در زمینه عمل فیستول و سایر عارضه های نشیمنگاهی با لیزر، یکی از پزشکان حاذق در این زمینه است.

اگر برای درمان بیماری خود به دنبال متخصص فیستول در تهران هستید، کلینیک پایتخت آماده ارائه بهترین خدمات درمان با لیزر بیماری های نشیمنگاهی می باشد.

 

https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%84/

 

 

 


هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید

هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید

قطعا بواسیر یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که معمولا بسیار دردناک و آزاردهنده بوده و زندگی عادی فرد را با مشکل مواجه می کند. بواسیر یا هموروئید همان رگ های ناحیه مقعد است که به دلیل ایجاد فشار، دچار التهاب و ورم شده و دردناک می‌شود.

عواملی مثل یبوست طولانی مدت، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج، بارداری در خانم ها و حتی نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد فشار در مقعد و در نهایت بروز هموروئید می شوند.

با مشاهده علائم این عارضه که در صفحه اصلی بواسیر(هموروئید) بطور کامل توضیح داده شده، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما مشخص شود. پس از معاینه توسط پزشک و تشخیص نوع هموروئید، روش های مناسب برای درمان بواسیر به شما پیشنهاد می شود. 

هر یک از روش های درمان هموروئید مزایا و عوارض خود را دارد اما کم عارضه ترین روش، درمان بواسیر با لیزر است. این روش در کلینیک و بصورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت نمی باشد. سوالی که برای بیشتر بیماران مطرح می شود در مورد هزینه جراحی بواسیر با لیزر است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

رابطه نوع بواسیر و هزینه لیزر این عارضه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر، میزان پیشرفت بیماری است. همانطور که در بالا اشاره شد، بواسیر دارای دو نوع داخلی و خارجی است و هموروئید داخلی هم بسته به اینکه چه میزان پیشرفت کرده، به چهار درجه مختلف تقسیم می شود. بنابراین هر چه مدت زمان بیشتری از شروع بواسیر یا هموروئید گذشته باشد، درمان آن پیچیده تر است. 

آیتم های مختلفی در تعیین این هزینه تاثیر گذارند و می توان گفت که هزینه لیزر بواسیر برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی برای هزینه لیزر هموروئید داشته باشید، باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید. اگر به بواسیر خارجی مبتلا باشید، پزشک با معاینه بالینی بیماری شما را تشخیص می دهد اما در صورتیکه هموروئید شما از نوع داخلی باشد، گاهی نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص نوع بیماری شما است.

آیا بیمه هزینه لیزر بواسیر را به عهده می گیرد؟

بیمه های درمانی معمولا هزینه عمل های سرپایی و کمتر از 6 ساعت بستری را پرداخت نمی کنند اما بعضی از بیمه های تکمیلی هزینه این درمان را به عهده می گیرند و بیمار تنها موظف به پرداخت بخشی از هزینه می باشد.

 

هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با عمل هموروئید


دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند.

ویروس hpv توسط پزشکان و متخصصان مختلفی قابل تشخیص و درمان است. اما انتخاب دکتر خوب برای زگیل تناسلی مسئله حائز اهمیتی است که در ادامه بطور مفصل به آن می‌پردازیم:

نگاهی به بیماری

زگیل تناسلی یکی از بیماری های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود. 

عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی

اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند. 

بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید. 

زیرا اطلاعات کم جوانان و همچنین عموم جامعه باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند.

بیماری هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود.

همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می کنیم همه خانم هایی که رابطه جنسی داشته اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. 

دکتر اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می توان آنها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کرد. 

افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

 

ادامه