سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان شقاق با لیزر به عنوان بهترین روش درمان

شقاق به دلیل ایجاد شکاف یا پارگی در پوست مقعد درد و ناراحتی زیادی برای بیمار ایجاد می کند و نیاز به درمان فوری دارد. درمان شقاق با لیزر یکی از روش های نوین و کم تهاجمی درمانی می باشد که امروزه تقریبا جایگزین روش جراحی سنتی شده است. بی شک همه بیماران از اتاق عمل و تیغ جراحی واهمه دارند و ترجیح می دهند روش های آسان تری را برای درمان بیماری خود انتخاب کنند که لیزر یکی از بهترین روش های درمان این عارضه است.

مزیت های درمان شقاق یا فیشر مقعدی با لیزر

روش لیزر درمانی در مقایسه با عمل شقاق دارای مزایای بسیاری است و همین امر موجب استقبال بیماران و حتی پزشکان از این روش شده است. برخی از مزایای لیزر شقاق شامل موارد زیر می باشد:

  • این روش یک درمان سرپایی و بدون بیهوشی است
  • در یک جلسه و توسط پزشک متخصص در کلینیک انجام می شود
  • انجام لیزر بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به پانسمان می باشد
  • بیمار بعد از لیزر می تواند به زندگی عادی خود بازگردد و نیاز به بستری شدن ندارد

در روش درمان شقاق با لیزر‍ عضله مقعد یا همان اسفنکتر مقداری شل می شود و زخم به جا مانده از شقاق مقعد برداشته می شود. در صورتی که این کار توسط دکتری که تجربه کافی نداشته باشد انجام شود، می تواند به بی اختیاری مدفوع و باد شکم منجر شود.

این روش در گذشته در بیمارستان با بیهوشی کامل به وسیله چاقوی جراحی انجام می شد و فرد مبتلا باید چند روزی را در منزل بستری میشد و درد حاصل از جراحی شقاق با چاقو را تحمل می کرد و برای جلوگیری از خونریزی اش باید از پانسمانی به نام تامپون استفاده می کرد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حضور دستگاه های مدرن لیزر این بیماری به سرعت و بدون درد و خون ریزی در یک جلسه و در کمتر از یک ساعت قابل درمان است.

مراقبت‌های بعد از درمان شقاق با لیزر

رعایت نکات لازم و مراقبت های بعد از لیزر شقاق ، نقش مهمی در کامل شدن روند درمان این بیماری دارد. رعایت این نکات به بیمار کمک می کند تا در زمان کمتری بهبودی کامل را بدست آورد و از عود مجدد بیماری جلوگیری کند.

خشک کردن محل با دستمال نرم: از نکات مهمی که بعد از درمان شقاق با لیزر باید رعایت شود، تمیز کردن بدن بعد از هربار دستشویی رفتن می‌باشد که در جلوگیری از عفونت نقش مهمی دارد. اما حتما این کار را با دستمال نرم و لطیف انجام دهید.

رعایت تغذیه و مصرف کافی فیبر: مصرف کافی مایعات و غذاهای فیبردار به دفع راحت تر مدفوع کمک می‌کند و هنگام اجابت مزاج، فشار کمتری به محل جراحی وارد می‌شود.

فعالیت و پیاده روی: انجام فعالیت‌های سبک و پیاده روی، با بالا بردن گردش خون و خون رسانی بیشتر به لگن، به بهبود سریعتر بیماری کمک می‌کند.

 

ادامه در https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%82/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%82-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 

مطالب مرتبط:

فیلم لیزر شقاق