سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان شقاق در طب سنتی و با استفاده از داروهای گیاهی

بیماری شقاق مقعد یا فیشر که به دلیل اختلالات گوارشی بروز پیدا می کند، معمولا درد و ناراحتی زیادی برای بیمار بوجود می آورد و با خونریزی همراه است. اصلی ترین عامل این عارضه را می توان ایجاد فشار بیش از اندازه در ناحیه مقعد دانست که یبوست طولانی و مزمن هم باعث آن می شود. میزان حاد و مزمن بودن شقاق بسته به عمق زخم ایجاد شده متفاوت است و هر چقدر این علائم خفیف تر باشد، درمان بیماری آسان تر خواهد بود. درمان شقاق در طب سنتی و با داروهای گیاهی یکی از روش های پر استفاده در مراحل اولیه بیماری است که می تواند بسیار موثر واقع شود.

طب سنتی چیست و چگونه به درمان شقاق کمک می کند؟

روش طب سنتی یک علم تجربی است که با شناخت طبع های مختلف در انسان و با استفاده از داروهای گیاهی مختلف می‌تواند به درمان شقاق یا فیشر کمک کند. البته باید در نظر داشت که در طب سنتی بدون اینکه به علت اصلی بروز بیماری توجهی شود، اقدامات درمانی صورت می گیرد و این یکی از نکات منفی روش سنتی است. در مواردی استفاده از این روش می تواند موثر واقع شود اما به دلیل مدت زمان طولانی و عدم اثربخشی کافی آن در مقایسه با روش جراحی و درمان شقاق با لیزر، نمی‌توان این درمان را جایگزین روش های پزشکی دانست. بهتر است این روش در کنار درمان های پزشکی برای تسریع در روند بهبود بیماری استفاده شود.

داروهای گیاهی موثر در درمان شقاق

درمان شقاق با داروهای گیاهی و در طب سنتی باید طی هفت روز موثر واقع شود. اگر بعد از گذشت 7 روز کاهش علائم بیماری را احساس کردید، می‌توانید این روش را تا 4 هفته و تا بهبود کامل بیماری ادامه دهید. بهترین داروهای گیاهی برای این عارضه به شرح زیر است:

روغن زیتون

درمان شقاق با روغن زیتون

بی شک از خواص روغن زیتون برای درمان یبوست و بهبود عملکرد دستگاه گوارش باخبرید. استفاده از این روغن برای درمان گیاهی این عارضه پیشنهاد می شود. می توانید مصرف روغن زیتون را بصورت روزانه در وعده های غذایی تان قرار دهید. همچنین می توانید ترکیب روغن زیتون و موم عسل را کمی حرارت داده و بعد از خنک شدن چند مرتبه در روز روی ناحیه بیماری ماساژ دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای درمان شقاق در طب سنتی می‌باشد. می‌توانید پنبه آغشته به سرکه را روی محل زخم فیشر قرار دهید و یا مقداری از سرکه را در وان یا یک لگن تمیز ریخته و روزی چند دقیقه در آن بشینید.

ادامه در درمان کلینیک

مطالب مرتبط:

فیلم درمان شقاق با لیزر

شباهت و تفاوت شقاق و بواسیر(هموروئید)